torsdag 15 februari 2007

Tha Love thang

För de som missade det så var det Alla Hjärtans Dag igår. Jag ska inte säga något, jag insåg vilken dag det var tack vare chokladhjärtat på googles startsida.

Alla hjärtans dag eller Valentines som den heter i det stora A, enligt vissa en skitdag som är skapad av företag för att tjäna pengar på blommor, hälsningskort och allt möjligt kul. Hurvida det började överskuggar inte att det är den ökända dagen för flickvän att bli sur på pojkvän, dvs om sagda pojkvän gör fel. Måhända en snygg storkamning av mig men med tanke på hur irriterad jag fick höra att min syrra blev igår på sin älskade får mig ändå att stå för orden. Personligen tycker jag det är schyst att det finns en dag för romantik, hur mycket pengar folk än tjänar på det.

Så vad gör jag då på en sådan omtvistad dag som denna? Tittar på en Ilsa -kopia med sin manliga kusin och skickar puckade sms till folk såklart. Men kärlek är en rolig sak. Kärleken genom livet verkar förbrylla många människor om man ser till all musik, litteratur, film osv som görs i ämnet och jag är inte oförstående. Ämnet har varit lite väl aktuellt på senaste tiden på konstiga sätt.

Först gör jag slut med min flickvän. En vecka senare mottar jag en epost ifrån min första flickvän som jag inte sett eller hört ifrån sen runt 4 år. Hon hade visst haft en dröm om mig och hon kände för att berätta det, hon var visst ledsen över hur vi aldrig fick ett bra avslut också. För drygt en månad sedan fick jag ett sms ifrån en gammal förälskelse som undrar om det var del ett eller två av ett tv-spel hon spelat hos mig förut. Det senaste jag hörde ifrån henne var hur hon fantiserat och önskat att hon legat med mig när hon haft chansen förut, som hon skrev på datorn i lägenheten hon delar med pojkvännen som aldrig säger att han älskar henne. Den starka upplevelse som jag hade med en annan förälskelse krossade visst humöret hos tidigare sagda kusins flickvän som uppenbarligen idoliserat förälskelsens blogg.

Jag vet inte vad jag ska tycka om det hela, men roligt är det när man ser på det i ett betraktande öga. Hur saker kan komma emot en tillsammans likt en storm. Det ger bra material till berättelser i alla fall och det är ju det jag lever för så.

Inga kommentarer: